بسمه تعالی

رویداد به هم رسانی فناورانه (ریوسر پیچ) وماراتن برند در صنعت لاستیک.

تاریخ برگزاری:۳/۱۰/۱۴۰۱

محل برگزاری:اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی اصفهان.

ابتدای این رویداد با سخنرانی آقای مهندس نصیری،رئیس انجمن تولییدکنندگان محصولات صنعت لاستیک اصفهان اغاز گردید.

ایشان با اشاره به برگزاری این رویداد برای نخستین باردر صنعت لاستیک کشور،گفت:مشکلات این صنعت در رویداد به هم رسانی فناورانه شناسایی گردید و در قالب ۶ پروژه کاربردی برگزار شد.

پس از آن دکتر آرش امامی،دبیر کمسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان،بیان نمودند:که این رویداد نخستین تجربه در صنعت بود.

در ادامه با بیان این که همه ی ما نگران مهاجرت و خروج نخبگانمان از کشور هستیم باید دانست که این امر در همه جای دنیا،امری طبیعی است و به آن گردش نخبگانی میگویند.

مهاجرت نخبگان از کشورمان نشان میدهد سطح علمی فارغ التحصیلان در کشور های در حال توسعه به اندازه ای است که می توانند در شرکت های برتر دنیا مورد تایید و مشغول به کار شوند.

مهاجرت این نخبگان به مرور سبب ارتقاء تکنولوژی به سمت کشورهای خودشان (مبدا)میشود،اما موضوع نگران کننده این است که برخی از نخبگان قادر به انتقال تکنولوژِی به کشورمان نیستند،بنابراین کشورهایی با شرایط ما در این زمینه نظیر هند،که شهرک علمی و تحقیقاتی داشتند به فکر برگزاری رویدادهایی افتادند که نخبگان خود را با صنایع کوچک مرتبط کنن.

ایشان با بیان اینکه این رویداد از صنایع کوچک و کارگاهی آغاز میشود ، ادامه دادند:این بازدیدها سبب تعامل و همکاری میان آنها ( صنایع لاستیک و شرکت های فناور) و در نهایت به ارتقاء سطح تکنولوژی می انجامد.

از دل این رویداد نیازهای این صنعت استخراج و منجر به تعریف چند پروژه شد. همچنین با همکاری فعالان صنعت  لاستیک ،تیم سازی صورت گرفت که اعضا به کمک شرکت های دانش بنیان روی ۶ مسئله این صنعت تحقیق و پژوهش انجام دادند.

در ادامه ایشان در خصوص ماراتن طولانی مدت همراه با آموزش برند در صنعت لاستیک اضافه کرد: این ماراتن نخستین بار در خرداد ماه ۱۴۰۰ شروع شد و پس از آن با برگزاری دوره های آموزشی عمومی و تخصصی ،برند سازی تلاش جهت ارتقاء صنعت لاستیک در حوزه ی برندینگ صورت گرفت.

در ادامه رویداد آقای امیرحسین کمیلی،مدیر کل صنعت،معدن و تجارت استان اضهار داشتند:توسعه صنعت لاستیک اصفهان جزو اولویت های اداره ی کل صمت استان ات و همچنان پیگیر ساخت شهرک تخصصی لاستیک استان هستیم و برای هرگونه حمایت آمادگی داریم.

ایشان افزودند:تولیدات استان قابلیت رقابت دربازارهای جهانی را دارد و خوشبختانه توان واحدهای تولیدی و صنعتی کشور به اندازه ای رسیده است که تمام نیاز داخلی را برآورده کند و با تلاش سرمایه گذاران و صنعتگران و تولیدکنندگان و بهره گیری از دانش روز جوانان شاهد تولید محصولات استاندارد هستیم،اما سال های گذشته نگاه صادراتی برنامه ریزی نشده بود،بنابراین شاهد ضعف در صادرات کشورمان هستیم و واحدهای صنعتی نیز در تولید محصولات، برخی استاندارد ها را رعایت نمی کنندو با ظرفیت کم در حال تولید هستند.

ایشان با اشاره به پیمان شانگهای و تفاهم نامه تجارت با اورایسا افزودند:تولیدکنندگان و صنعت گران استان باید از این فرصت برای توسعه صادرات به کشورهای اوراسیا به ویژه روسیه بهرمند شوند که نیاز به ارتقای استاندارد های تولید از سوی تولیدکنندگان و همچنین تامین زیر ساخت های حمل و نقل توسط دولت و بخش خصوصی می باشد،میتوانیم در این حوزه سرمایه گذاری کنیم.

همچنین با بیان این که روسیه در حال برنامه ریزی برای ترانزیت سالیانه صد میلیون تن کالا از طریق کشورمان ایران است ادامه دادند:این میزان فقط یک سوم ترانزیت این کشور است بنابراین زیر ساخت های لجستیکی کشور باید سریعا مهیا شود.

در ادامه رویداد آقای میرزل امیری،مدیر کمیسیون های اتاق بازرگانی اصفهان نیز ابراز امیدواری کرد که رویداد به هم رسانی فناورانه و ماراتن برند صنعت لاستیک به موتور محرک و پیشرو توسعه کیفی این صنعت در استان و کشورتبدیل شود.

ایشان توسعه ی کیفی صنایع به خصوص در حوزه ی فناوری دانش بنیان را جزو سیاست های مدیران استان دانست و افزود:صنعت لاستیک از ظرفیت توسعه کیفی بالایی در استان و کشور برخوردار است،علی الخصوص در شرایط فعلی که بر توسعه تجارت با کشورهای خارجی مخصوصا کشورهای اتحادیه اوراسیا تاکید می شود.ارتقاء کیفی محصولات ایرانی میتواند منجر به توسعه بازارهای صادراتی فعلی و آینده شود.

در پایان این رویداد برگزیدگان ماراتن برند صنعت لاستیک استان معرفی شدند و از برندهای برتر و برگزیده در این ماراتن تجلیل گردید و همچنین از پیشکسوتان و پیشگامان این صنعت در استان تقدیربه عمل آمد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *